Het Haagse ‘Venduehuis der Notarissen’ is het oudste, maar nog niet het bekendste veilinghuis. Toen de 7 cm grote zoetwaterparel Sleeping Lion onder de hamer ging, voelden we wel aan ons water dat er een nieuwswaardig verhaal in zat.
Â
Onze campagne resulteerde in wereldwijde publiciteit voor dit bijzondere veilingstuk. De Sleeping Lion haalde de media in meer dan 60 landen en werd verkocht voor 320 duizend euro, ruim 3 keer meer dan verwacht.
#pr #kunst #cultuur
Venduehuis
Deloitte
Deloitte, een van de grootste zakelijke dienstverleners ter wereld, opende ‘The Garage’, in de iconische voormalige Citroën showroom naast het Olympisch Stadion in Amsterdam.
Â
Op deze plek werken teams van creatives, designers, industrie- en technologie-experts aan de digitale transformatie van Deloitte’s opdrachtgevers. Wij waren verantwoordelijk voor de messaging en alle media-aandacht.
#dienstverlening #brands #pr
Hoe blijf je als bekendste autoverhuurder top-of-mind? Een van de dingen die we voor Europcar bedachten was een samenwerking met het populaire duo Suzan & Freek.
Â
Elke week plaatsen zij een coverversie van een bekende hit op hun social media kanalen. Suzan & Freek huurden voor de gelegenheid een auto bij Europcar en verrasten hun honderdduizenden volgers met een akoestische uitvoering van de Beatles-classic ‘Drive My Car’.
#brands #pr #consumentenmerken
Europcar
RDW Tellerrapport
Hackers manipuleren elk jaar met het grootste gemak de kilometerstand van duizenden voertuigen. Voor een paar tientjes draaien ze binnen een kwartier de tellerstand van je auto zo ver terug als je wilt. Strafbaar: ja. Moeilijk is het zeker niet.
Â
De oplossing: het RDW Tellerrapport, dat alle geregistreerde tellerstanden door de jaren heen aangeeft. Onze campagne zorgde niet alleen voor aandacht in alle belangrijke media, maar leidde zelfs tot vragen in de Tweede Kamer.
#maatschappij #dienstverlening
Voor het beroemde 5-sterrenhotel Des Indes verzorgen wij al jaren PR, communicatie, social media en samenwerkingen met (media)partners.
Â
Een van de sterkste stunts tot nu toe was het aanbieden van een chique buffet aan de paarden van de Bereden Politie op Dierendag, bereid door chef-kok Roel Gillissen.
Â
En de media? Die smulden er ook van! (o.a. De Telegraaf, Algemeen Dagblad en RTL’s EditieNL)
We schreven een visiedocument, maakten het platform KipinNederland.nl en een campagne waarbij een 7-tal pluimveehouders vertelde over diverse innovaties in de sector.
Met advertenties, longreads in kwaliteitsmedia, een documentaire en events gaven we vorm en invulling aan de belofte: ‘We doen ons best om nóg beter te worden’.
#reputatie #campagne #sectorpromotie
Toen Unilever-merk Dove de Purely Pampering-lijn lanceerde, ging tegelijkertijd de campagne Creëer je eigen douchecrème van start: een oproep om een eigen variant te bedenken voor een heerlijk verwenmoment onder de douche.
Â
Uit 4.700 inzendingen selecteerde de vakjury 5 combinaties, gebaseerd op originaliteit en motivatie. Wij tekenden voor concept, organisatie en publiciteit van deze mediagenieke co-creatie campagne.
#consumentenmerken #beauty #fashion
Dove
Dankzij Banka Media heeft m'n boek WAYOOH! ontzettend veel media-aandacht gehad