De BANKA methode

We snappen het helemaal als je dacht dat Banka stond voor balls ’n’ karma. (Ook waar.)
Maar er is nog meer aan de hand.

De BANKA methode.

Een prettige reis van 5 weken voor alle organisaties die op zoek zijn naar inzicht gedreven, out of the box oplossingen.


Onze belofte: in 5 weken tijd ontwikkelt een team van 5 doorgewinterde professionals 5 concrete creatieve concepten. Klik op elke week voor meer informatie.

Week 1: Beschrijven doelstellingen

Bepaal met ons jouw ambities. ‘Begin with the end in mind‘ (Steven Covey). Gebruik je brein.

Week 2: Analyseren van data

Alle beschikbare data, groot en klein, nemen we onder de loup. We schakelen desnoods focusgroepen in voor onverwachte maar welkome inzichten.

Week 3: Nieuwe proposities uitwerken

Nu kunnen de creatieven aan het werk. Ze komen met een flinke lijst aan ideeën, die we doorrekenen en begroten. Ambitieus, maar realistisch.

Week 4: Knopen doorhakken

De klant is aan zet. Wat gaan we doen? Wanneer? En natuurlijk: wat gaat het kosten?

Week 5: Activeren

Action! We organiseren een (interne) kick-off voor je organisatie en gaan naar buiten met onze ambitie. Spannend, maar ontzettend leuk!

Een van de pijlers van de BANKA methode is het T-shaped persons model van IBM. In plaats van alleen naar hun eigen specialisme te kijken, zijn de teams die we samenstellen cross-functioneel. Je krijgt variatie, discussie, nieuwe ideeën en, in het algemeen, meer innovatieve concepten en betere resultaten.

In slechts 5 weken tijd zal een op maat gemaakt team van deskundige generalisten*, in co-creatie met de meest geschikte persoon van de kant van de klant, een set van – minstens – 5 concrete concepten ontwikkelen, die klaar zijn om mee naar buiten te gaan. Die set van concepten kan alles belichamen wat je wilt, bijvoorbeeld:

  • een app design,
  • reputatie rescue kit,
  • vernieuwde huis stijl,
  • intern communicatie programma en een
  • MVO initiatief
  • of een podcast format,
  • een set advertenties,
  • social media campagne,
  • sales event en een
  • op maat gemaakte media training
  • een nieuwe pay-off,
  • opt-in media lijst,
  • bedrijfsfilm,
  • een deal met een influencer,
  • en een digitale marketing campagne

Ga je gang: mix en match en ga er voor.

De BANKA methode heeft een waarde van 48K + 5% bureaukosten.
Maar deze zomer kan hij voor 33.000 euro** van jou zijn.

Stuur ons een berichtje als je geïnteresseerd bent.



* bijvoorbeeld een creatieve mastermind, een dataspecialist, een strateeg, een projectleider en jij.
** onze algemene voorwaarden zijn van toepassing.